Kayış Ve Hortum Değişimi

Otomobilin motorundaki bir çok parça çoğu zaman birbiriyle senkronize halde çalışmaktadır. Bunların başında triger kayışı, V kayışı gibi parçalar gelmektedir. Bu kayışlar otomobilin bir çok donanımının çalışmasında da aktif rol oynamaktadır. Özellikle V kayışı akünün şarj edilebilmesi, vantilatör pervanesini dönebilmesi, klimanın çalışması, direksiyonun dönmesi gibi işlemlerde aktif rol oynamaktadır. V kayışı değişim fiyatları da yüksek maliyetler gerektirmediğinden mutlaka zamanında değiştirilmesi tavsiye ediyoruz.

V Kayışı Nedir?

Motor gücünü su pompası, şarj dinamosu ve vantilatöre ileten parça olarak tanımlanabilir.

V Kayışı Nasıl Çalışır?

V kayışı, Eksantrik milinden aldığı gücü çeşitli dişliler yardımıyla vantilatör, şarj dinamosu, su pompası gibi parçaların üzerindeki çarkları çevirmesiyle görevini tamamlar.

V Kayışı Ne Zaman Değiştirilmelidir?

V kayışı değişim süresi otomobilin marka ve modeline göre değişmektedir. Fakat bu kilometre aralıkları ortalama 60 bin kilometre olarak belirtilmektedir. V kayışı ne zaman değiştirilir sorusuna verilecek bir başka cevapta, parça üzerinde gözlem yapılmasıdır. V kayışından ses geliyorsa, V kayışında çatlaklar oluşmuşsa, V kayışında gevşeklik varsa mutlaka değiştirilmelidir. Ayrıca bu kilometre aralıklarında bozulmadıysa bile, Triger kayışı değişimi yapılırken, V kayışı değişimi de mutlaka gerçekleştirilmelidir. Bu değişim yapılırken mutlaka orijinal oto yedek parça kullanımı yapılmasına da ayrıca dikkat etmek gerekir. Orijinal oto yedek parça seçimi, V kayışı ömrü açısından oldukça önem arz etmektedir.

Otomobilin içerisinde en ufak bir parça bile, aracın çalışmasında büyük görevlere sahiplik etmektedir. Otomobil kayışları da bu görevleri üstlenmiş olan ve son derece de önemli olan parçalar arasında yer almaktadır. Oto kayışları genellikle (güç) aktarımı sağlar.  Arabalarda bir çok kayış bulunmaktadır.

Araçlarda bulunan kayışlar; v kayışı, triger kayışı, klima kayışı-vantilatör kayışı, dinamo kayışları, devir daim kayışı, hidrolik direksiyon kayışı, kompresör kayışı ve fan kayışları şeklinde belirtebiliriz. Kayışlar kauçuk, poliüretan, zincir vb. malzemelerden yapılmaktadır. Bununla birlikte en çok bilinen kayışlar V kayışı ve triger kayışıdır. Bu iki önemli kayış, araç içerisinde oldukça önemli bir konuma sahip olmakta ve aracın çalışmasında etkili bir göreve sahiptir. Bu sebeple de bu iki kayışın arızaları da ciddi problemlerin ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Kişilerin bu gibi problemler ile karşılaşmamaları için araçlarının verdiği tepki ve belirtilere dikkat etmeleri gerekmektedir.

Yardımcı kayışın motorun içinde gerekli işlevleri vardır. Bir motor işler haldeyken kayış devamlı olarak çalışmaktadır. Çevresel kayış tahrikli bileşenlere bağlanarak tüm kayış tahrikli parçalara güç sağlar. Bunlar: gergiler, avaralar, burulma titreşimi sönümleyicileri ve tek yönlü alternatör kasnaklardır. Yüksek kaporta altı sıcaklıkları ve sürekli bükülme, nihayetinde onu olumsuz etkiler. Zaman içinde kayış aşınır ve değiştirilmesi gerekir.

Yardımcı Kayışlar Ne Zaman Değiştirilmelidir?

İstatistikler arızaların dört yıllık kullanımın ardından dramatik biçimde arttığını göstermektedir; bu nedenle Gates yardımcı kayışların en az dört yılda bir veya 100.000 km’de bir değiştirilmesini tavsiye edilmektedir.

Dört yıllık değişim aralığı temel bir kural olsa dahi kesin değildir. Örneğin trafikte  bekleme süresi kayışın ömrünü ciddi biçimde azaltabilir. Günümüzün normal şehir içi trafikte sürüş  biçimleri, aşırı çalışma koşullarına sebep olarak kayışları yoğun baskı ve aşınmaya maruz bırakır. Bu nedenle  bir  taşıt servis için geldiğinde kayışları düzenli olarak muayene  etmek kayışlar dört yıldan az bir süredir kullanılıyor olsa bile  zorunludur.